maandag 17 januari 2011

De allerslimste mens? Voor mij is het Eva Brems!



'De (aller)slimste mens ter wereld' is net zoals vorig jaar een veel besproken programma geworden. Jammer genoeg hebben enkele kandidaten het weer moeten ontgelden. Terwijl Bent - ik heb een lelijke snor - Van Looy en Bart De Wever graag geziene gezichten werden, moesten ondermeer okselvijver Ben Crabbé en Groen!-politica Eva Brems dekking zoeken! En waarom eigenlijk? Gewoon omdat je deelneemt aan een quiz en het nog goed doet ook?! Dat gaat er bij niet in.


Facebook is wapen nummer 1 om een kandidaat af te breken. Vorig jaar kon je iemand dood slagen met alle haatpagina's rond Linda De Win, het kind wist niet wat haar overkwam. Nu hebben de neanderthalers van het derde knoopsgat haatgroepen opgericht tégen 'ons' Eva Brems. De oprichters zijn creatief geweest in het bedenken van thema's. Zo moet Eva van ons scherm, ze haten haar lach en ze is de grootste seut die ze kennen.


De reactie's die op het prikbord van die groepen belanden, zijn dan weer NIET creatief. We mogen al blij zijn als ze juist geschreven zijn. Ze haten Eva, ze is een kalf en bla bla bla bla. Dikke, dikke, dikke, hééééle dikke zever. Hebben die mensen nu geen leven? Heeft hun IQ het vriespunt bereikt? Puberaal gedrag? I don't f*cking know. Ik vind het gewooonweg zielig.


In een wereld waar het internet en Facebook erg belangrijk zijn geworden, is het gemakkelijk om iemand uit te schelden. Je verstopt je mooi achter je computertje en je geeft iemand de volle lading. Fatsoen? Die is er op dat moment niet meer. Het is dan ook jammer dat niemand hier iets aan doet en dat deze berichten niet verwijderd worden.


Voor mij is Eva Brems al de morele winnaar van 'De allerslimste mens ter wereld' en ze kan rekenen op mijn steun tijdens de finaleweek. Om haar een hart onder de riem te steken, stuurde ik haar enkele weken geleden een mailtje. Eva was zo vriendelijk om kort iets te antwoorden. Duimen omhoog voor Eva Brems!


Mijn mail:


Beste mevrouw Brems


Via deze weg wou ik u graag een hart onder de riem steken en u bedanken voor de leuke tv-avonden die u de kijker gaf.


In een wereld waar Internet, Facebook en andere sociale netwerksites erg belangrijk zijn geworden, is het gemakkelijk om iemand uit te schelden. Je zit voor je computer-scherm en je schrijft wat in je opkomt. Mensen die dit doen kennen geen grenzen en ze beseffen vaak niet dat ze iemand kwetsen.


Met deze mail wil ik laten zien dat er ook héél veel mensen zijn die achter u staan en die u steunen. Ik ben ervan overtuigd dat dat ook de meerderheid is. Al de negativiteit zou ik aan mij laten voorbij gaan. Deze dingen zijn het vermelden niet waard.


Ik wens u nog veel succes tijdens de finaleweek en in uw verdere leven!


Met vriendelijke groeten


Jasper Van Biesen


Eva's reply:


Beste Jasper,

Veel dank voor je hartverwarmende bericht!

Vriendelijke groeten,

Eva



1 opmerking:

  1. Jasper, ik deel je mening!
    Er is geen enkele reden om zo te schelden over Eva Brems of andere mensen.
    Ik denk dat het gewone uit pure jaloezie gedaan wordt.

    BeantwoordenVerwijderen