maandag 1 augustus 2011

Eddy Wally in het rusthuis


Heeft u het ook gezien, beste lezer? Eddy Wally die zijn intrede maakte in het rusthuis van Zelzate? The Voice of Europe kreeg zowaar een koninklijk onthaal. Wally werd met ziekenbed en al binnen gereden. Een Rolls Royce was er niks tegen…



De oudjes wisten even niet wat hen overkwam. Ze applaudisseerden enthousiast voor de ‘intrede’ van Eddy Wally. Modebewust als de zanger is, had hij één van zijn overbekende hoeden opgezet. Eddy wuifde het bejaarde volk toe, daar was dan de Paus weer niks tegen. In het rusthuis van Zelzate zal de zanger van ‘Chérie’ verder revalideren en rusten na zijn zware maanden in het ziekenhuis.


Even koesterde ik goede hoop. Zijn hoed stond niet op half 7 en Eddy zag er vanachter zijn zonnebril levendig uit. Zou hij dan toch weer de oude worden? Maar ik werd al snel weer met mijn beide voeten op de grond gezet.


In een bepaald magazine las ik een reportage van enkele populaire BV’s die Eddy een hart onder de riem kwamen steken. Eén van de meest hoogbegaafde BV’s had zelfs een Paternoster mee gebracht vanuit Lourdes… Bij de reportage hoorden natuurlijk ook enkele sfeerfoto’s. Toen werd me pijnlijk duidelijk dat Eddy Wally heel wat van zijn glitterpluimen was verloren. Hij leek me magerder dan vroeger en zijn haar was grijs en kort. Dat kon zelfs de hippe pet van Eddy niet verdoezelen.


Ondertussen vinden heel wat mensen het vreemd dat The Voice geen aparte kamer heeft in het rusthuis. Eddy deelt zijn kamer namelijk met een andere man. Heeft Wally dan geen recht op een eigen kamer? Zijn er geen kamers meer vrij? OF heeft de voormalige handtassenverkoper dan toch niet zo veel poen bij elkaar geraapt tijdens zijn carrière?


BV of niet, zanger of niet, iedereen is bij mijn weten gelijk voor de wet. En als dat wil zeggen dat Eddy op dit moment een kamer moet delen, dan is dat maar zo. De man heeft tenminste een kamer. Er staan heel wat oudjes op een lange wachtlijst.


Eddy is in de eerste plaats in het rusthuis om, het woord zegt het zelf al, te rusten. Dat kan hij even goed op een tweepersoonskamer. De vraag is of Eddy zijn kamergenoot dat ook wel zal kunnen… elke dag dezelfde liedjes moeten aanhoren en verhalen over Eddy’s succes in China en Amerika… amai, amai.


Laat we nu maar hopen dat Eddy zich snel weer beter mag voelen. Ik wens het hem al vast van harte toe, u toch ook?

(foto: gva)

1 opmerking:

  1. Elk rechtgeaard Wally-fan vraagt zich dat toch af? Duusd optredens per jaar aan 3000 eurows, dat moet toch in iemands zakken zitten? Een beetje onderzoeksjournalistiek is hier wel op zijn plaats.

    Op eigen risico natuurlijk ... Ooit stelde ik op basis van de roddels Danny Fabry's stamboom samen. Gevolg: Fabry zelf aan de lijn met het dreigement van een proces "van 100.000 frank" - de stamboom in kwestie: http://www.flickr.com/photos/9048000@N07/668361369/

    S-

    BeantwoordenVerwijderen