donderdag 25 november 2010

Het Monster Ball van Lady Gaga was fucking fabulous!

Eindelijk was het zover: 23 november 2010, de dag dat ik naar mijn favoriete artieste van het moment kon gaan kijken. Lady GaGa, the queen of it all! Mijn verwachtingen waren vooraf erg hoog, maar GaGa maakte ze één voor één waar. Zelfs ik had het misschien zo goed niet verwacht!


GaGa opende met 'Dance In The Dark' en ze was meteen vertrokken voor een adembenemende show. Ze haalde alles uit de kast! Haar auto, haar metrokabine, de kristaljurk, een brandende piano, een monster dat een foute Pokémonfilm leek te komen en natuurlijk ook de bh waar vuur uitkomt! Dat zou nog eens iets zijn voor Lesley-Ann Poppe!


Ze zong alle hits! Van 'Just Dance' tot 'Paparazzi' en van 'Pokerface' tot 'Telephone', mijn stembanden stonden in vuur en vlam! Maar ook de stembanden van Lady GaGa zelf waren meer dan ok! Ze zong alles live en dat is volgens haar dan ook de reden waarom een ticket voor haar show zo duur is! Britney kan hier nog iets van leren.


Eén van de absolute hoogtepunten was toch wel het moment waarop ze aan de ballade 'Speechless' begon, dat heeft ze super gedaan! Ze had ook het publiek helemaal mee. Ik stoorde mij niet aan het feit dat ze soms Lady 'BlaBla' was. Haar bindteksten kwamen écht over. Het feit dat ze ons haar "kleine monsters" noemde in het Nederlands sloeg echt aan! "I'm born this way".


Het einde van de show eindige bijna met een afknapper. Het concert leek voorbij maar GaGa had nog steeds haar 'Bad Romance' niet gezongen! Lady GaGa die geen 'Bad Romance' zingt, dat is zoals een café zonder bier, zoals Jacky Lafon zonder de nodige drama. Maar GaGa liet ons niet in de steek, ze kwam nog éénmaal terug en met 'Bad Romance' ging het dak er nog maar eens af!


Ik was al een big fan van GaGa maar na dit concert ben ik dat nog meer! I'm one of GaGa's little monsters! And I'm born this way!
Foto: Jana Merckx

Geen opmerkingen:

Een reactie posten