zondag 20 maart 2011

Idool 2011: Exit Falko!



Afgelopen vrijdag was het dan zo ver! Het moment waarop ik al zo lang zat te wachten! Het moment waarop de jury Falko De Bolster uit Idool 2011 zette! "Beter laat dan nooit", zullen we maar denken.

Woensdag zat Miss Falko nog op mijn trein en 's avonds zag ik dat het 'zangwonder' door mocht naar de laatste 15 kandidaten, maar vrijdagavond kwam dan toch ein-de-lijk een einde aan de zwanenzang van Falko, of beter gezegd: aan het vals gekrijs. In zijn ronde kreeg Falko niet genoeg stemmen en daardoor lag z'n lot in de handen van de jury en we wisten al dat die jury deze keer geen genade ging tonen voor hem.

Falko, die meer en meer op een travestiet begon te lijken die nog niet klaar was voor z'n show, deed zich in de liveshow zelf de das om door de hit 'Can't Get You Out Of My Head' van showqueen Kylie Minogue grandioos te verkrachten. Ook de show die jurylid Sylvia altijd zo goed vond, was deze keer nergens te bespeuren. Zelfs Eddy Wally zou het in zijn huidige gezondheidstoestand beter hebben gedaan. Als Kylie al was overleden, dan had ze zich zo goed als zeker omgedraaid in haar graf. F A I L!

Na zijn oerslechte prestatie keerde Falko op zijn hakjes terug naar Koen Wauters, om er een echte speech te geven. Falko zei dat er in deze maatschappij altijd dingen zullen zijn die mensen niet willen aanvaarden en dat hij blij is dat hij veel mensen kent die hem laten zijn wie hij wil zijn. Ok, ik moet toegeven, die speech was er 'boenk' op. Maar hoe je het nu ook draait of keert, Falko is géén goeie zanger. Het is niet juist dat je als jongen bij de laaste 15 geraakt omdat je graag vrouwenkleren draagt, make-up draagt en vrouwenschoenen draagt. Toen Falko de wedstrijd moest verlaten, hoorden we gejuich uit het publiek. Voor de jongen is dat natuurlijk niet zo leuk, maar ik kon het publiek geen ongelijk geven.

Had Falko nu een stem gehad als een klok, dan had ik er zijn speciale persoonlijkheid misschien nog willen bijnemen, maar dat was zeker niet het geval. Falko zorgde voor sensatie en voor goede kijkcijfers, punt andere lijn. Nu keert Falko (hopelijk) terug naar de onbekendheid en hopelijk blijft hij daar dan ook een tijdje. Op Facebook praat hij al over een comeback, but keep on dreamin' boy! You ain't gonna shine! Als 'Idool' is hij een lege doos!

Voila, dit is meer dan waarschijnlijk het allerlaaste blogbericht dat ik ooit over Falko schreef! Binnenkort schrijf ik misschien over de show van Alyssa en de kippenvelmomenten van Kato. Kortom, dan praat ik over échte Idolen.

Falko, I sure can get you out of my head :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten