donderdag 10 maart 2011

Idool 2011: Zingen, moet dat dan?



Gisteren was Idool 2011 weer op de buis. In deze aflevering zouden we afscheid moeten nemen van 5 kandidaten, 20 zouden door mogen naar de volgende ronde. Doorgaan naar de volgende ronde wil in dit geval zeggen dat je een videoclip mag opnemen. Tot mijn grote verbazing werkten de hoorapparaten van de juryleden nog slechter dan anders!


De idooltjes in wording vormden een duo of een trio en ze moesten samen een nummer én een act brengen, ai caramba! Deze auditieronde trok op geen fluit! De meeste kandidaten wisten niet meerwat zingen was en ter plaatste wat staan huppelen was ineens een act! De jury vond het héél moeilijk om 'maar' 5 kandidaten naar huis te moeten sturen. Maar bon, het moest dus toch gebeuren.


5 kandidaten, ik wist al meteen wie ik op het vliegtuig naar België wou zetten! Eerst en vooral was er Ana, een meisje waar Lesley-Ann Poppe om de één of andere reden jaloers op zal zijn, zij bakte er gisteren niks van! Ook haar BF Ezster was beter bij moeder thuis gebleven! Maar nee hoor, hup ze gaan door!


De derde afvaller was voor mij Falko. Deze jongen is niet mijn vriend en hij zal het ook nooit worden. Dat hij graag make-up gebruikt, vrouwenkleren draagt en graag op hoge hakken loopt, dat kan me al niet veel meer schelen, maar de jongen kan niet goed genoeg zingen en dát stoort me! Falko werd gisteren onder tafel gezongen door zijn medekandidate. 1 noot moest hij zingen en dat deed hij dan nog slecht ook en dat vind ik niet alleen, dat was het oordeel van Koen Buyse.


Sylvia, sowieso al niet het strafste jurylid, wilde meer zien van de show van Falko! Show? Kind, was uw hoed voor uw ogen gezakt? En als je hem dan toch nog wilt zien, huur hem dan in voor een privéconcert, maar op de nationale televisie hoeft het niet meer. Fake Falko zorgde gisteren wel nog voor één grappig moment. Na de verlossende woorden van de jury, barstte de arme jongen in tranen uit. Al zijn mascara liep uit waardoor Falko een mislukte Picasso werd, Simmoneke, de bleitsmoel van 'Thuis', was er niks tegen!


Als je dan ziet wie de jury wél naar huis stuurt, dan vraag je je af waarom ze geen blinde en dove mollen in de jury hebben gezet. Goed zingen om een idool te worden? Nee, daar zijn we niet naar op zoek.


Als het zo blijft verder gaan dan zie ik snel een nieuwe Peter (Idool 2003), Joeri (Idool 2004), Wouter (Idool 2004) of Eshter (Idool 2007) geboren worden. Allemaal kandidaten waar we niets meer van horen, ondanks hun hoge prestatie in Idool.



Ahja ook dit nog: Go Katooooo!

4 opmerkingen:

  1. SUPER! Kan niet meer akkoord gaan!! Was ook mijn 'top 3' in die volgorde!

    En Sylvia, tja :-/ Zal nooit begrijpen wat die daar doet!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kben normaal gezien niet voor roddelzaken, maar dit wil ik toch wel effe kwijt: Gij, gast, zijt graaf :P Blij dat Falko er uit is gevallen... Hij kan niet alleen zingen, maar die gast durft ook nog zijn aparte kleding te associëren met homo's in het algemeen. Iemand heeft hier lappen nodig >_>

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ben je nu blij dat Falko er uit ligt of niet Aisling?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik denkt dat Aisling blij is dat Falko eruit ligt :) "Hij kan niet alleen zingen, maar die gast durft ook nog zijn aparte kleding te associëren met homo's in het algemeen." Dit is zo'n uitspraak dat 'voorstaanders' van Falko wel zouden zeggen..
    Ben meer dan akkoord met dit artikel ;)
    Vorige liveshow (1/04) vond ik het eigenlijk beetje onterecht dat Jonas naar huis moest :s Toen hadden Lora & Devon niet goed gezongen.. Maar vond het bij afgelopen vrijdag dan weer vrij onterecht dat Lora weg moest, nu ze wel een goede prestatie had neergezet.
    Maar zo komen we weer op het punt dat degene die wint niet altijd degene is met de beste carrière.
    Trouwens, is dit nog wel idool, een zangwedstrijd? Of is dit een of ander uitstralingprogramma waar zingen een talent is, maar dat niet nodig is?
    En Sylvia, waarom zit die daar?

    BeantwoordenVerwijderen