zondag 4 maart 2012

De fabriek van Lesley-Ann Poppe



Oei oei, er dreigt stof te komen op mijn roze glitterachtergrond. Het is duidelijk: ik heb al veel te lang geen blogpost meer geschreven. Ik zou de laatste weken dan ook een moord plegen als ik daarmee wat extra tijd kon krijgen. Je hoort het al: ik heb het druk.



Maar goed: hét mediafenomeen van Vlaanderen deed me toch weer kriebels in mijn blogvingers krijgen. Nee, ik heb het niet over die Anoucha / Anouchka uit ‘Komen Eten’, ik heb het over de echte ster: Lesley-Ann Poppe. Wie had ooit gedacht dat we vandaag nog over haar zouden praten, laat staan schrijven? Ik alleszins niet. Haar fabriek, en dan niet zozeer haar befaamde melkfabriek, draait op volle toeren.


Met der tijd heb ik een ‘I hate that I love her’-relatie opgebouwd met La Poppe. Ik vind ze vriendelijk, sympathiek en vooral: ze blijft met haar elegante voetjes op de grond. Vorige week las ik zelfs haar befaamde blondjesboek en het was best interessant leesvoer. Ik heb stiekem dus wel een boontje voor Lesley-Ann en ik ben altijd blij als ze zo vriendelijk is om op een tweet van mij te antwoorden.


Één van de dingen waar ik ook bewondering voor heb: Lesley-Ann Poppe is eerst een vooral een kwieke zakenvrouw. Ze heeft een schoonheidsschool en binnenkort komt daar die mediaschool bij. Misschien schrijf ik me wel in! Haar eigen mediacarrière loopt ook als een trein en ze weet de touwtjes goed in handen te houden.


Op die uitschuiver met B-A-B-E na, draait de fabriek van Lesley-Ann op volle toeren. Nu donderdag mogen we ein-de-lijk haar melkfabriek bewonderen in Playboy. Ze doet het voor de eer en niet voor het geld. Volgens mij is het een mix van beiden: voor een appel en een ei doe je zoiets niet. Toch ben ik er zeker van dat die foto’s haar alleen maar voordelen zullen opleveren.


Poppe krijgt tegenwoordig ook geld om dingen in haar mond te stoppen… Ze is het gezicht van het tabaksproduct ‘Cohiba’ en ze promoot sigaren. Ze is nu zelfs te gast in Cuba! Castro zal haar graag zien komen.


Ook op de sociale media en het hele internet draait de fabriek van hét mediafenomeen van het moment goed. Poppe is samen met die andere schat Astrid Bryan één van de meest invloedrijke Vlaamse vrouwen volgens de Franstalige Elle. Ik heb het altijd geweten. De media blijven smullen van de voormalige Miss Globe-organisatrice.


Toch moet Lesley-Ann Poppe oppassen en niet te veel risico’s nemen. De rondborstige dame zal meer dan waarschijnlijk ook deelnemen aan de nieuwe editie van ‘Expeditie Robinson’. Poppe zal er zich in weinig verhullende bikini’s moeten uithongeren en worstelen in de modder… Als ze wint zal haar fabriek een nieuwe vestiging moeten openen… maakt ze echter een slechte beurt dan zal ze misschien een stapje terug moeten zetten op de mediamarkt. Selectief zijn in wat wat je aanneemt, dat is mijn boodschap aan de dame. Ik volg het op de voet.


Ziezo, er mag geen twijfel over bestaan: de mediafabriek van Lesley-Ann Poppe draait op volle toeren. En geef het nu maar toe: donderdag 8 maart koop jij stiekem toch ook die Playboy?


Foto: Frank Dejongh 2011

1 opmerking:

  1. Een echte mama laat haar kind geen maand in de steek voor een expeditie Robinson

    BeantwoordenVerwijderen