zondag 17 oktober 2010

Susan Boyle graaft eigen graf!

Begin november komt het nieuwe album van zangwonder Susan Boyle uit. Met 'The Gift' probeert Susan het succes te evenaren van haar wereldwijde hitalbum 'I Dreamed A Dream'. Nu, I love Susan Boyle, maar ik denk toch dat haar muzikale einde nu al nabij is.

Eerst en vooral heeft ze het nummer 'A Perfect Day' van Lou Reed ongeloofelijk hard verkracht. In de versie van Reed is het nummer nog iet of wat 'vrolijk'. Susan maakt er in één klap een tragisch nummertje van. Waarom toch die cover? Bij een debuutalbum zien we dat nog door de vingers, maar bij een opvolger had ik toch meer origineel werk verwacht. Dit nummer is ook meteen de eerste single van 'The Gift'. Slechter kan dus niet!

Enkele weken geleden mocht Susanneke Boyle nog optreden voor the pope! Wel, het lijkt nu alsof ze heel haar album voor de Paus zingt. Kerstliederen en hymnes: daar staat 'The Gift' voor. Sorry, maar zo'n gift wil ik niet onder mijn kerstbooom zien terecht komen. Susan mag van mijn part gerust gelovig zijn, maar een volledig album? Nee, dat is voor mij een beetje van het goede teveel.

Susan zingt ook een duet op haar album. Ze zingt met Amber Stassi. "Met wie", zegt u? Wel Amber heeft een wedstrijd gewonnen die Susan organiseerde. Boyle wou ook iemand de kans geven om zich te tonen. Sorry, dat is naïf en dat slaagt ook niet aan. Wie is die Amber? Een nobody die vrij degelijk kan zingen. Wie is of was Susan Boyle? Een nobody die er niet uitzag én die een hele jury omverblies tijdens 'Britains Got Talent'. Dát heeft Susan Boyle gemaakt, het verhaal rond haar. Moest ze niks gepresteerd hebben, dan zou de hele wereld, inclusief ik, niet voor de 'charmes' van Susan Boyle gevallen zijn. Had dan toch een duet gedaan met Lady Gaga herself, Susan!

Ik kan de previews van de nummer zelfs niet tot op het einde beluisteren, zo saai! Ze kan met deze nummers het beste in de kerk blijven, aartsidioot Léonard en the pope zullen er alvast content mee zijn! Op haar debuutalbum was 'Silent Night' (Stille Nacht) het zwakste nummer, nu heeft ze een heel album gemaakt met dit soort nummers! Bij deze een oproep: ik wil dit album NIET hebben!

Heeft Susan Boyle nu haar eigen graf gegraven? Dat is natuurlijk moeilijk te zeggen. Ik vraag me af hoe groot de hype rond haar persoon nog is. Haar debuutalbum ovetreffen of zelfs evenaren zal niet gebeuren. Ik hou het dus voorlopig bij haar eerste album, dit album kan zo de vuilbak in! Sorry Susan...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten