vrijdag 22 oktober 2010

Tijd dringt voor nieuw boek Jacky Lafon!

Dames en heren, she's back! Na een relatief rustige periode is de bekendste drama queen van Vlaanderen weer zéér duidelijk aanwezig in de media. Ik heb het nu natuurlijk over ons Jacky Lafon, wie anders? Ze krijgt een lied dat haar naam draagt én ze zorgt zelf weer voor de nodige uitspraken in een interview met Story! Wat kan het leven soms toch mooi zijn...

'Barbra Streisand' van Duck Sauce is dé hit van het moment. Het nummer komt elke dag voorbij op de radio en het staat op nummer 1 in onze Ultratop 50. Ornelis & Rogiers hebben nu hun eigen versie gemaakt van het nummer. Ze doopten het nummer om tot 'Jacky Lafon'. Kunt u het zich voorstellen? Een stem die midden in het nummer "Jacky Lafon" roept! Hilarisch!
Als bezoeker van deze blog bent u min of meer verplicht om 'Jacky Lafon' eens te beluisteren!

Buiten dit gebeuren was het toch Jacky Lafon zelf die voor de nodige verhalen en uitspraken zorgde. In het blad Story had ze een blind date met niemand minder dan Hans Otten. Passages uit het gesprek stonden op 5 volle pagina's in het blad. Jacky arriveerde per taxi, samen met haar trouwe viervoeter Tasha (een hondje uit het nestje van Wendy Van Wanten!).

Het is grappig om te lezen hoe Jacky altijd over zichzelf begint te praten, ookal vraagt Hans er niet naar. Haar mislukte boek, operaties, trauma's en haar afgang en vernedering tijdens De Nationale IQ-test komen allemaal ter sprake. Dat is allemaal de verdienste van mevrouw Lafon zelf.

Enkele uitspraken van Jacky Lafon:
- "Ik herinner me dat er ooit iemand aan mijn borsten kwam en ik dacht dat ik zwanger was."
- (over sex) "Ik heb geen theoretisch examen gedaan, nee. En Nest zei altijd na afloop: Proficiat 10 op 10."
- "Ik begin met koffie, want ik heb al een reputatie met drank."
- "Op mijn grafsteen moet staan: ik lig hier ni geire."

Gedaan met lachen? Ik maak mij namelijk zorgen over Jacky Lafon! "Ik begin veel te vergeten", zegt ze ook nog. Vergeten? Jacky? Noooo! Mijn wereld stond eventjes stil! Het zou zo een zonde zijn moesten al haar spraakmakende, emotionele, schokerende en educatieve verhalen verloren gaan. Het brein van Jacky Lafon zou na haar dood moeten worden ingevroren, de wetenschap zal hier meer dan waarschijnlijk een zware kluif aan hebben.

Bij deze doe ik een oproep aan Jacky Lafon en aan de uitgevers van boeken. Het vervolg op 'De Naakte Waarheid' moet er zo snel mogelijk komen, nu het nog mogelijk is! Desnoods schrijf ik het zelf en ik verzeker Jacky dat ze deze keer alles wél op papier kan zetten. Van 'Valerie' mocht dat namelijk niet!

Ziezo! We kunnen weer eventjes verder voor de komende weken! Ze stelt ons nooit teleur, ons Jacky!

BTW: Jacky Lafon organiseert op 6 november een benefiet voor het dierenasiel van Oostende in het Royal Astrid Hotel. Wendy Van Wanten en Danny Fabry zullen er ook bij zijn (en Jacky's hondje Tasha zal er ook wel zijn!). Allen daarheen dus...


"JACKY LAFON"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten